sábado, 27 de octubre de 2012

4 d'Octubre

Avui he estat jo sola amb la Laia i li he passat les proves de comprensió lectora per a nens d'Eso, és el "PROLEC-ES". Aquesta alumna té dificultats a l'hora de comprendre el què llegeix i a l'escriure. El meu tutor m'ha anat donant algunes orientacions per a què li passés la prova.  He estat gairebé dues hores realitzant aquesta tasca i els últims 15 minuts el meu tutor li va dir que ho deixes perquè la veia cansada. Llavors es posa a estudiar Ciències naturals. Llegeix mitja pàgina en 5 minuts i després li demano que escrigui un resum però ella em diu que no li dóna temps perquè tarda molt en fer-ho. Em pregunta un parell de coses sobre el que ha llegit i li contesto. Després li pregunto què ha entès del que ha llegit i em diu que res. Se'ns ha fet l'hora de marxar i llavors em diu que a l'endemà té exeman de Ciències naturals. El meu tutor li diu que això ens ho hauria d'haver avisat per a poder-lo preparar. A més, la nena diu que la mestra els ho havia dit el divendres de la setmana anterior i el cap de setmana no ha estudiat res. Ho hem pogut comprovar en el registre d'hores d'estudi que porta ella mateixa i que revisa el meu tutor cada cop que ve al centre. Llavors se l'avisa de que, encara que algun dia pot haver-hi una excepció,  ha d'estudiar més durant el cap de setmana.
Quan marxa la Laia, el meu tutor m'explica que per a què la nena pugui entendre el que llegeix necessita tenir una base que és molt difícil de treballar. Si fas activitats fàcils per a treballar aquesta base la nena suspèn els examens. Si fas al revés també perquè no entèn res del que llegeix. Combinar les dues opcions és difícil. Per a poder arreglar-ho, segons el meu tutor, se l'hauria de poder treure de l'institut durant dos anys ensenyar-li tot el què necessita saber per a tenir aquesta base que l'ajudés més endavant amb tasques més difícils.

Crec que aquesta nena és molt desorganitzada. M'agrada la idea del meu tutor de procurar que l'alumna es faci un registre del que vol estudiar i el que ha estudiat realment. Penso que és una bona manera d'ensenyar-la a organitzar-se la feina i les estones d'estudi. També és una forma fàcil per al meu tutor de controlar si estudia les hores que cal o necessita alguna orientació per canviar aquest horari. Aquesta planificació crec que també l'ajuda a prioritzar la feina segons els examens que tingui pròximament, per exemple. Per tant, és una eina que m'agrada força i que faré aplicar segons el cas a algun dels meus alumnes quan treballi de psicopedagoga.

 Per a tenir més informació sobre el què és el PROLEC  podeu consultar en la següent pàgina web:
http://www.psicologoescolar.com/EVALUACION/prolec_evaluacion_de_los_procesos_lectores_en_primaria.htm

No hay comentarios:

Publicar un comentario