Avui m'he quedat una hora amb els alumnes que fan repàs. No treballen gaire, estan molt pendents de jugar, sobretot dos d'ells. La noia que fa repàs li diu a un d'ells que repassi un text en anglès perquè després li dictarà (són els deures que li han posat al nen). A la Laia, una noia de 13 anys que va a 2n d'ESO, la deixa fer, està estudiant matemàtiques. Li pregunto com ho fa per estudiar i ella diu que primer s'ho llegeix i després s'apunta els dubtes en un full. En Pau estudia ciències naturals i s'apunta el més important en un full a part.
Després d'aquesta estona comencem la sessió amb la Laia. És més curta del normal ja que hem començat molt tard. El meu tutor li demana si ha fet la planificació que li va demanar. La nena ensenya un full on ha anat apuntant durant tota la setmana les hores que ha estudiat. El psicopedagog li repassa i li pregunta si ha fet algun examen, per veure si ha estudiat quan calia i les hores necessàries. El meu tutor li recomana estudiar més ja que ho necessita.
Per últim, fem una sessió amb en Pau. El nen llegeix un tros d'un conte d'en Teo. Com en el cas anterior, tampoc disposem de gaire temps. L'alumne entèn força bé el què llegeix (seguim la mateixa dinàmica explicada anteriorment per a llegir contes i entendre'ls). Després fa un petit dictat d'aquest mateix conte. El meu tutor diu que me'l emporti a casa per corregir-lo i veure quins errors comet. Em sembla molt interessant fer-ho ja que això ens proporciona molta informació sobre el nen i sobre quins són alguns dels aspectes que cal treballar amb ell.
No hay comentarios:
Publicar un comentario