sábado, 27 de octubre de 2012

17 d'Octubre

Avui arribo ja amb la sessió començada. Els dimecres sempre em passa ja que la sessió comença a les 17:30 i jo no hi puc anar fins a les 18:00 perquè treballo.

En Victor acaba una fitxa on li donen diverses instruccions en castellà que ha d'anar seguint per a poder completar-la correctament. Aquestes fitxes ja les ha fet més d'una vegada ja que aquest nen presenta dificultats en la comprensió i l'expressió en llengua castellana.

Més tard ve l'Ivan. El meu tutor li dóna unes fitxes on ha de relacionar cada dibuix amb la seva ombra. Després pinta un altre dibuix diferent.
Fa uns dies el meu tutor em va explicar el què responen els nens amb autisme davant una determinada pregunta. Consistia en preguntar que li regalaria a un amic seu si a aquest li agrada el futbol i llegir. A la pissarra li fa la prova i el nen contesta just el que va dir el meu tutor que diria. El nen contesta que li regalaria alguna cosa per menjar ja que a ell mateix li agrada molt. Això demostra com els nens amb autisme o trets autistes els costa posar-se en el lloc de l'altre.
Poc després juguem a un joc que s'anomena les cartes ortogràfiques. Aquest joc em sembla molt interessant per treballar el llenguatge i la construcció de frases. També es pot aprofitar per treballar altres aspectes necessaris com en el cas de l'Ivan. La setmana vinent farem una variant del joc. Crec que aquesta estona de joc ha estat molt més profitosa que les que hem anat fent fitxes que el nen resolia molt fàcilment. Igualment, segons el meu tutor, és bo fer aquestes fitxes durant els primers dies per a què el nen vegi que sap fer la feina i vingui més content i motivat a les sessions. Us explicaré com funciona aquest joc:
  • Cada carta té una paraula i una línia d'un color determinat al voltant.
  • Hi han dos jugadors.
  • Cada jugador té 4 cartes i ha d'intentar ajuntar totes les que pugui del mateix color.
  • Cadascú ha de robar una carta de la pila restant i si hi ha alguna que no ens interessa la posem a sobre de la taula.
  • El jugador contrari pot robar del mig de la taula o de la pila.
  • Qui perd ha de llegir totes les cartes i escollir dos del contrari.
  • Per últim, ha de construir una frase amb cadascuna de les paraules que ha escollit.
 Més tard, ve la Raquel que diu que necessita que li fem un repàs de Ciències Naturals. El meu tutor li explica alguns conceptes teòrics que la nena té apuntats a la llibreta. Després, fem exercicis per calcular l'acceleració, la força i la massa. Aquesta nena presenta moltes dificultats en totes les assignatures. El seu QI  és inferior a la mitja.

No hay comentarios:

Publicar un comentario