Quan he arribat la sessió ja estava començada. En Victor completava unes fitxes en castellà en les quals havia de seguir unes instruccions concretes. Per exemple, encercla de color vermell el medi de transport on viatjarà l'àvia.
Exemple d'un tros de la fitxa:
DIBUIX DEL MEDI
DE TRANSPORT
(avió)
Màlaga
200 passatgers
Àvia
Primavera
Aquest tipus d'exercici és més adequat per al seu nivell, no s'avorreix i està més motivat.
Avui ha començat un alumne nou, l'Ivan, un nen de 7 anys que fa 2n de Primària. El meu tutor li posa diferents exercicis: de matemàtiques, català (dictat i copiar), buscar les diferències, pintar,... Tot sembla normal, té bon nivell, però quan parla no mira a la cara, es limita a contestar just el que li has preguntat. Li causen impacte els sons forts. El meu tutor em pregunta que em sembla que pot tenir. Jo li dic que pot ser un TDA sense Hiperactivitat perquè semblava que es distreia però no es mostrava nerviós. Sinó també pot ser un Síndrome d'Asperger perquè no té gaire contacte amb els altres, parla poc i no mira a la cara, a més no té problemes de tipus intel·lectual. El psicopedagog em diu que és un nen amb trets autistes, o sigui que he encertat força. Estic molt contenta per haver-ho pogut deduir.
La Raquel no ha portat deures. No té llibres perquè a l'escola els tenen en format digital. Encara no té accés per a molts d'ells i tampoc té apunts perquè diu que li és impossible agafar-los a classe. El meu tutor li acaba dient que anirà a parlar amb la seva tutora per veure com treballen a l'institut i que podem fer. Crec que serà difícil treballar amb aquesta alumna perquè em sembla que no s'hi esforça gaire quan ve al centre. El psicopedagog diu que no és així i que la nena es preocupa perquè és conscient de les seves dificultats. Suposo que encara no l'ha conec gaire i poder m'he emportat una impressió equivocada d'ella.
No hay comentarios:
Publicar un comentario