Avui la Sofia fa els deures de català. També li tocava aprendre's la taula del 3 però no ens dóna temps, s'ha acabat la sessió. Abans de marxar acaba de fer un exercici de matemàtiques que li quedava per a fer.
En el cas de l'aprenentatge de les taules de multiplicar és útil recomanar als alumnes alguna tècnica memorística. Per exemple, en la taula del 4 s'hauria d'aprendre de memòria del 4x1 fins al 4x4. El 4x5= 20 és el punt clau a partir del qual se li pot explicar que se li pot anar sumant el 4 successivament fins a la fi de la taula. No li hauriem de dir la paraula "SUMAR" perquè pot equivocar-se i entendre malament que és una multiplicació.
En Carles estava molt nerviós, té un TDAH diagnosticat i se li està passant l'efecte de la medicació segons el que explica ell mateix. Avui no ha volgut treballar, ha fet molt mala lletra. Estava cansat i no li sortien bé els problemes de matemàtiques que voliem repassar amb ell. El meu tutor m'indica que en aquests casos és millor no insistir-hi gaire. Cal fer una activitat més senzilla.
No hay comentarios:
Publicar un comentario