lunes, 22 de octubre de 2012

18 de Setembre

El primer dia vaig arribar al centre amb la sessió ja començada. La nena que es trobava al despatx és la Sofia i té 7 anys. Aquesta nena presenta dificultats en la lectura i l'escriptura. El seu nivell intel·lectual no és gaire alt. Li costa comprendre el que llegeix. Per això, el meu tutor de pràctiques li dóna un llibre d'en Teo per a què llegeixi. La nena ha de llegir només una pàgina i cal treballar la comprensió del text que ha llegit.
Per a la lectura de contes és útil tenir en compte:
  • Primer preguntem què veu al dibuix per a que contextualitzi millor el què llegirà i augmenti la comprensió. Es poden fer preguntes del tipus, "Quins personatges hi ha?", "Què fan?", "Per què creus que ho fan?", fer hipòtesis,...
  • Després la nena llegeix en veu alta. "Què hi deia?" li hem de preguntar. La nena ho ha d'intentar explicar. Si no ho recorda bé, tornar a llegir un tros petit i preguntar que passava.
El segon alumne que va venir es diu Carles. El nen té 11 anys i presenta diferents dificultats en totes les àrees.  Vam centrar la sessió d'aquest alumne en diferents problemes matemàtics.
Què tenir en compte?
  • Primer ha de llegir el problema ell sol. Ha de veure quines són les dades que li proporcionen i escriure-les.
  • Després ha de dibuixar el problema per entendre'l millor. Preguntar-li "Què haurem de fer?", "Hem de repartir? (en el cas de la divisió)".
  • Si el nen escriu l'enunciat del problema ell sol (li va dictant el psicopedagog), cal revisar que les dades estiguin ben escrites.
  • És útil explicar-li que són les unitats, les desenes, les centenes i els milers.

No hay comentarios:

Publicar un comentario