La primera en fer els dictats va ser l'ALUMNA 1 . Aquí tenim els seus resultats:
DICTAT EN CATALÀ
DICTAT EN CASTELLÀ
Els errors naturals els he marcat amb color blau i els arbitràris amb vermell, a l'igual que en els dictats dels altres nens. Així mateix ho recomanava a la guia de correcció de les proves i, la veritat és que, va molt bé perquè es diferencien millor els dos tipus de faltes. A més, em va ser de molta utilitat per a poder fer la fitxa d'avaluació de cada alumne.
Si ens fixem en aquests dictats veurem que l'alumna fa força bona lletra però les línies són massa sinuoses. La majoria d'errors que comet són d'ortografia arbitrària. Per això, entre el meu tutor i jo, vam decidir que seria bo crear uns materials per a treballar les lletres amb sons semblants (G i J, B i V, C i S,...). Més tard, parlaré sobre els materials que he creat.
Respecte a l'ALUMNE 2, ara veurem quins són els seus resultats:
DICTAT EN CATALÀ
DICTAT EN CASTELLÀ
Si analitzem la presentació, podem destacar que l'alumne 2 no respecta els marges i fa les línies tortes. A més, fa algunes lletres més grans que d'altres. Per a aquest nen es crearan unes fitxes específiques de cal·ligrafia. També imprimiré una pauta per a què s'acostumi a escriure en línia recta.
Per una altra banda, podem veure que aquest alumne ha comès molts més errors d'ortografia arbitrària que d'ortografia natural. Per això, les activitats que durà a terme s'assemblaran molt més a les de l'alumna 1 encara que aquesta tingui una edat inferior. El cas de l'alumne 3, com veure-ho a continuació, serà totalment diferent.
L'ALUMNE 3 presenta un trastorn de dislèxia. Observem els seus dictats:
DICTAT EN CATALÀ
DICTAT EN CASTELLÀ
Aquest alumne, a l'igual que en el cas del nen anterior, fa força mala lletra. Tot i així, no és prioritari el treball de la cal·ligrafia sinó el dels errors naturals, que en comet molts, i el de la comprensió lectora com veurem més endavant. El meu tutor m'ha ajudat força, proporcionant-me idees sobre quin tipus de materials podria fer, sobretot en el cas concret d'aquest alumne. Em va donar un article on exposen l'exemple d'un cas d'un nen de 3r amb dislèxia i com actuaven amb ell. L'article m'ha servit per veure quin tipus d'avaluació se li ha de fer, com fer una programació, quines activitats es poden fer, quins són els resultats que van obtenir després de mesos de tractament,... L'he trobat un text especialment útil. Aquí us deixo la referència per si us és d'ajuda:
Outón Oviedo, P. (2000). INTERVENCIÓN EN DIFICULTADES DE LECTURA Y ESCRITURA: ESTUDIO DE UN ESCOLAR DISLÈXICO. Adaxe-Revista de Estudios y Experiencias Educativas-, 16, 187-202.
No hay comentarios:
Publicar un comentario