miércoles, 24 de abril de 2013

Setmana del 18 al 22 de març

A partir d'aquesta setmana vaig començar a dur a terme la FASE 2  del meu projecte. El primer material que vaig crear va ser un recull ortogràfic plastificat per a què els alumnes puguin consultar sempre que vulguin durant les sessions. Em va resultar senzill de trobar per Internet i d'acabar de preparar-lo. Pensant en la seva utilitat, vaig creure convenient crear-ne un, més extens, per a què el tutor pugui tenir-lo a l'abast en tot moment i no haver de predre el temps buscant per Internet una norma ortogràfica que no tingués clara. Li vaig comentar la idea al meu tutor i em va dir que li semblava perfecte. A més, em de tenir en compte, que el meu tutor va aprendre el català essent ja adult i, per això, penso que aquests reculls li faran molt servei.

FITXES DE DOBLE CARA DEL RECULL ORTOGRÀFIC PER ALS ALUMNES I CARPETA PER A GUARDAR-LES

RECULL ORTOGRÀFIC ENQUADERNAT PER AL TUTOR

També vaig fer un recull de textos per a poder fer dictats i lectures amb els tres alumnes. No ho penjaré en aquesta pàgina per què hi han forces documents. Tots aquests permetran fer les sessions amb una quantitat interessant de recursos on escollir.

Durant aquestes dies he creat, també, un memory per a treballar les lletres S i C. En principi (en el meu pla de treball) tenia planejat fer un domino ortogràfic per a què l'alumna 1 es familiaritzés amb certes paraules i en les quals mostrava dificultats a l'hora d'escriure. Reflexionant sobre el tema, vaig creure convenient canviar aquest recurs perquè fent un domino es podien treballar molt poques paraules. Un domino ha de tenir moltes fitxes repetides i no seria de gaire utilitat fer-lo. Amb el memory, en canvi, es poden treballar moltes més i vaig creure que seria un material més adequat i útil.
Vaig tenir alguna petita dificultat a l'hora de fer el memory ja que vaig copiar les imatges desde Internet directament en un document de Word i, a l'hora d'imprimir-ho, no em sortia el dibuix sinó l'enllaç de la pàgina. Llavors vaig haver de clicar les imatges, una per una, i canviar el format de la imatge posant l'opció  "transparent". Si us fixeu en la fotografia següent podreu veure que el color de la inicial de les paraules coincideixen amb el marc de la foto corresponent. Li vaig comentar al meu tutor que així seria més fàcil de recordar per als alumnes i em va dir que era bona idea i que ho fes d'aquesta forma.


No hay comentarios:

Publicar un comentario