- Posar totes les dades que ens donen en una columna a l'esquerre.
- Posar la fórmula que necessitem per a resoldre l'exercici i fer un dibuix per a entendre millor el problema. Farem una columna al mig.
- A la dreta fem les operacions tenint en compte les dades que teniem en un principi i la fórmula que necessitem.
Per tant és: F= a.m
En les altres dues formules la F sempre va a dalt.
Per tant:
a= F/M
M=F/a
Li hem posat uns números que són bons per a recordar i que els podrà de forma diferent a les altres formules per veure si les està escribint correctament. Així que:
a=2
f=10
m=5
Crec que aquestes estratègies són bones per a que els alumnes recordin millor les formules i puguin comprovar per si mateixos, amb més facilitat, si ho estan fent bé. Si la nena escriu malament la fórmula, després encara que sàpiga fer els càlculs tindrà el problema malament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario