domingo, 25 de noviembre de 2012
Més sobre proves i test....
Aquesta setmana he gaudit molt fent les pràctiques. El motiu ha estat que el meu tutor ha demanat diverses proves al Col·legi de Psicòlegs i ha deixat que me les emportés a casa per llegir-les. De moment, he fet un cop d'ull a l'"ENFÓCATE", programa de entrenamiento en focalización de la atención. Aquest cap de setmana, també, he pogut emportar-me el PROLEC-R (bateria d'avaluació dels processos lectors per a nens i nenes de 6 a 12 anys). L'he trobat molt interessant ja que, a diferència d'altres test que només avaluen la lectura, aquest té en compte els processos que intervenen durant la mateixa. La única cosa que no acabo d'entendre d'aquest test és la primera de les proves. Aquesta consisteix en ensenyar al nen una llista de 23 lletres i demanar-li que digui el so o el nom de la lletra. Es consideren correctes totes dues opcions i no sé perquè es fa d'aquesta forma. Crec que és molt més important que l'alumne sàpiga el so de les lletres i no tan el nom d'aquestes. Quin sentit té que el nen identifiqui la lletra "M" i digui el seu nom si no sap com sóna? Llavors no podrà llegir correctament les paraules que continguin aquesta lletra, no creieu? Com es pot considerar que llegeixen igual de bé un nen que només identifica el nom de les lletres que un altre que sap el so que fan? Deixo la pregunta per si hi voleu reflexionar. Jo parlaré amb el meu tutor a veure què opina sobre el tema...
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario