sábado, 30 de marzo de 2013

Primeres reflexions.

El passat 20 de Febrer vaig començar a fer el segon periode de pràctiques al centre.
Durant els primers dies vaig estar observant les sessions que portava a terme el meu tutor amb tots els alumnes i quin tipus de fitxes i activitats havien estat realitzant amb anterioritat. De totes aquestes sessions a les que he pogut assistir n'he après molt, a l'igual que vaig aprendre durant el primer periode de pràctiques. He pogut detectar la necessitat que té el centre de tenir nous materials educatius per a treballar la lectura i l'escriptura amb els nens i nenes que hi assisteixen. La majoria dels alumnes que venen regularment tenen necessitats en aquesta àrea. Per això, vaig tenir una reunió amb el tutor per poder-li comunicar la meva decisió de centrar el projecte de la UOC en aquest tema.  Per la seva banda, ell em va ajudar a escollir en quins alumnes em podria centrar. Els tres nens escollits van ser:
  • Una alumna de 3r curs de Primària.
  • Un alumne de 5è curs de Primària.
  • Un altre alumne de 5è curs de Primària.
No donaré més dades sobre els nens per respecte a la seva intimitat.
La decisió del tema en el què treballaria va ser força ràpida ja que era una de les poques necessitats que vaig detectar en el centre. També va ser ràpida la tria d'alumnes en els quals em centraria ja que havien de ser nens als quals pogués veure sovint. Per això, d'entre tots els que venien per les tardes els dies que jo hi vaig (dimecres, dijous i divendres) vam escollir a tres amb edats semblants i necessitats en la mateixa àrea. 

En la reunió que vaig tenir amb el meu tutor vam estar parlant sobre la necessitat de tenir una fitxa de registre on pogués apuntar els resultats obtinguts pels alumnes en les proves que porteriorment els passaria. Per això, ell em va dir quins aspectes haurien de quedar més o menys reflexats en el full de registre. Més endavant, vaig crear jo sola dos tipus de full de registre d'avaluació dels alumnes, una mica diferents a causa de l'edat del nen/a i el tipus de prova que se li havia de passar. D'aquí poc us ensenyaré com és la fitxa de registre, vull acabar de consultar un aspecte sobre la mateixa amb el meu tutor.

1 comentario:

  1. Hola Marta:

    El teu blog és correcte. Per respectar la identitat dels nens pots fer servir lletres o números que els identifiquin i no facilitar dades específiques d'ells. No obstant estaria bé que fessis cinc cèntims de les dificultats que presenten.

    M.Àngels Megías

    ResponderEliminar