martes, 26 de marzo de 2013

FASE 1



FASE 1 :  PLANIFICACIÓ DE LA INTERVENCIÓ.
  •      DETECCIÓ DE LES NECESSITATS DEL CENTRE DE PRÀCTIQUES 
  •       PRENDRE ACORDS AMB EL TUTOR DE PRÀCTIQUES                                                
DATA:  20 Febrer-14 Març                    HORES: 25 hores
Objectius:
  1. Observar i analitzar les diferents sessions psicopedagògiques a les que assisteixo de forma presencial.
  2. Participar de forma activa en les sessions per entendre millor el motiu pel qual es duen a terme aquelles activitats.
  3. Detectar les necessitats del centre de pràctiques.
  4. Seleccionar els alumnes ens els quals centraré el meu projecte.
  5. Detectar les necessitats de cadascun d’aquests alumnes en matèria de lectura i escriptura.
  6. Decidir quin tipus d’activitat pot afavorir el seu aprenentatge.

Destinataris/àries:
El centre de pràctiques, el tutor i els alumnes concrets.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Observació i participació en les diferents sessions que es duen a terme amb els alumnes en el centre de pràctiques.
  2. Observació i anàlisi d’algunes de les fitxes que s’han estat fent durant les sessions.
  3. Reunió amb el tutor per a decidir el tema del projecte: la necessitat de creació de materials per a l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.

Posteriorment es durà a terme:
  1. Reunió per a prendre els primers acords conjuntament amb el tutor del centre de pràctiques:
  •           Formulació dels objectius del projecte.
  •             Selecció dels alumnes per als quals es destinaran els  materials.
  •             Creació d’una fitxa de registre per apuntar els resultats de l’avaluació dels alumnes.
       2. Avaluació del nivell de lectura i escriptura dels alumnes a través de   l’anàlisi dels    diferents dictats que podem trobar a les “Proves psicopedagògiques d’aprenentatges instrumentals” de Ramon Canals.
  •             Avaluar la velocitat lectora dels alumnes apuntant quantes paraules llegeixen per minut. Textos extrets de les proves anomenades en el punt anterior.
  •             Gravar la lectura amb l’ajuda d’una gravadora i transcriure-la en un full per veure quines errades cometen.
  •            Realitzar fitxes de comprensió lectora. Extretes, també, de les “Proves psicopedagògiques d’aprenentatges instrumentals” de Ramon Canals.
  •            Lectura d’un text i intentar explicar de forma oral el què han entès.

3. Segona reunió amb el tutor de pràctiques per a fer:
  •       Anàlisi de diferents activitats realitzades anteriorment pels alumnes en altres sessions amb el meu tutor.
  •      Anàlisi dels resultats obtinguts per alguns dels test que ha passat anteriorment el meu tutor a aquests alumnes i també de les “Proves psicopedagògiques d’aprenentatges instrumentals” de Ramon Canals. En aquest moment podrem veure també quins són els errors més comuns comesos per cada alumne. D’aquesta manera podrem incidir en l’intent de rectificació dels mateixos.
  •    Planificació de forma conjunta amb el tutor de pràctiques de les activitats i recursos que hauré de crear durant el present projecte.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

              - Observacions.
  -    Reunions.
  -   Anàlisi documental d’activitats realitzades pels alumnes.
   -   Anàlisi documental dels resultats dels test realitzats pels alumnes anteriorment.
  -   Cronòmetre.
   -  Gravar amb l’ajuda d’una gravadora unes lectures.
   -  “Proves psicopedagògiques d’aprenentatges instrumentals” de Ramon Canals.
   -   Registre de l’avaluació dels alumnes.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.      Reunió amb el tutor de pràctiques per a comentar-li les dades extretes d’aquest anàlisi.
2.      Grau de coneixement de les necessitats del centre.
3.      Grau de coneixement de les dificultats dels alumnes escollits.

No hay comentarios:

Publicar un comentario